Achttal wint van BSG

Het achttal heeft ook zijn derde wedstrijd van het seizoen gewonnen. Thuis werd er nipt van BSG gewonnen: 4.5-3.5.

Dirk had al snel een punt te pakken. Zijn tegenstander offerde een stuk en Dirk weerlegde dat perfect. Daarna kon hij snel een aanval opzetten waarmee hij mat zette.

Mick zorgde voor het tweede punt. Hij had een spannende partij met kansen voor beide spelers. Mick bleef langer goede zetten doen en won zo de partij.

Martin en Daan verrekenden zich in hun partij, wat ervoor zorgde dat ze hun partij verloren. Johan haalde twee varianten van het Frans door elkaar, waardoor zijn tegenstander een makkelijke avond had.

Henry deed waar hij goed in is: een goede stelling opbouwen en die vervolgens uitstekend uitspelen.

Nadat Gerben remise aanpakte, stond het 3.5-3.5 met alleen Tim nog aan het spelen. En Tim is echt in vorm: hij stond materiaal voor, maar had een sterke aanval tegen zijn koning. Tim rekende rustig alles door, zag dat er niets voor zijn tegenstander te halen was en speelde zich langzaam onder de druk uit en kon daarna met het voordeel in stukken de winst grijpen.