Bekerteam verliest van Soest

Vrijdag 21 februari heeft het bekerteam niet voor een stunt kunnen zorgen tegen Soest. Het werd 3-1 voor de thuisploeg, die een veel sterker team op de been bracht dan HSG.

Dankzij de lokale heavy metal band voelde deze uitwedstrijd een beetje als een thuiswedstrijd. De sfeer was grimmig.

Op de borden ging het er wat minder grimmig aan toe: Mark en Dirk speelden een solide wedstrijd. Voor Mark leidde dit tot een braaf remise. Dirk ging de fout in en kon opgeven.

Daan had een goede start en wilde 3 pionnen tegen een stuk gaan ruilen. Hij maakte een klein foutje in de uitvoering, waardoor het er 2 werden en de partij heel lastig werd. Uiteindelijk verloor hij.

Martin speelde aan bord 1 en kwam niet zo goed uit de opening. Daarna begon een langdurig steekspel om weer terug te komen. Uiteindelijk werd het een fantastisch eindspel waarbij zijn tegenstander zwaar onder tijdsdruk stond (3 of 4 maal had hij nog 1 seconde bedenktijd over, voordat hij er weer 10 seconden bij kreeg). Alleen Fritz kon ons vertellen dat Martin een terechte uitslag had nadat hij eeuwig schaak had gezet.

Ondanks dat we hadden verloren, was het een geslaagd bekerseizoen en kunnen we terugkijken op een knappe eerste ronde. Jammergenoeg zat er in de tweede ronde geen verrassing in.