Boeiend gelijkspel C-team

Donderdag 8 december speelde het C-team in Eemnes tegen Het Dikke Torentje C1. Het werd een boeiend gelijkspel, nadat beide teams kansen hadden op een overwinning.

De avond begon slecht voor Hoevelaken. Na een eerste paar goede zetten, gaat het helemaal mis bij Ruben. Hij ziet dat zijn tegenstander herdersmat wil spelen, reageert daar goed op, maar ziet de vervolgaanval over het hoofd, waardoor het alsnog mat op f7 wordt.

Job trok de stand weer gelijk; hij won vrij snel een dame en speelde het heel koeltjes uit.

Nubel had een interessante partij, waarbij het lang gelijk op ging. Even leek Nubel een toren in te sluiten, maar hulp van de dame was nabij en met een volledig gelijke stand ging deze wedstrijd naar het eindspel. Daar kreeg de tegenstandster van Nubel een vrijpion, die naar de overkant kon komen. Nubel sloeg de dame er wel af, maar een loper zorgde ervoor dat hij er wel een toren voor moest afstaan. Daarna was het snel afgelopen.

De beslissing lag bij Timo. In de opening verloor hij een stuk, maar hij vocht zich goed terug door een toren te winnen. Richting het eindspel maakt hij uitstekend gebruik van een penning op de dame en koning. Met een toren voorsprong was het nog klap lastig uitspelen, maar het lukt hem uiteindelijk vrij gemakkelijk.

Het gelijke spel was een terechte uitslag voor een leuke schaakavond.