Externe competities

De laatste weken zijn er 3 externe wedstrijden geweest:

C-team

Het C-team speelde gelijk tegen Huizen C1. Alle witspelers wonnen. Borden 1 en 2 waren bijzondere partijen. Matteo speelde aan bord 1 tegen een speler die echt goed bezig was. Matteo deed wat hij kon, maar zijn tegenstander was gewoon te sterk.

Aan bord 2 speelde Meike een erg solide partij. Ze kwam voor en gebruikte haar tijd goed om tot een plan te komen om de partij te winnen. Dat plan voerde ze vervolgens uitstekend uit, waardoor het punt haar kant uit kwam.

Eerste viertal

Het eerste viertal speelde uit tegen Barneveld 2. Het werd een gelijkspel, waarbij de Hoevelakers zich in de handen mochten knijpen dat Gerben een vol punt scoorde.

Tweede viertal

Het tweede viertal speelde thuis tegen Hoogland. De winst was snel verkeken nadat Wim, Ben en Jerry verloren. Robin had nog goede kansen om met een overwinning de eer te redden. Hij stond ook erg goed om dat voor elkaar te krijgen, maar het eindspel was moeilijk en in tijdnood verloor hij zijn voorsprong. Zijn tegenstander bood remise aan en voor Robin was er eigenlijk maar 1 optie: aannemen.

Achttal

Het achttal speelt komende donderdag de wedstrijd, nadat deze vanwege ziekte van 3 spelers was verplaatst. De pagina wordt dan ook volgend weekeinde bijgewerkt.