Externe teams verliezen hun wedstrijden

Deze week waren er 3 externe wedstrijden. Het A-team verloor kansloos van de koploper BSG (4-0). Het eerste viertal verloor van Laren (3-1) en het achttal verloor van Ons Genoegen (4.5-3.5).

A-team verliest van BSG
Vol goede moed ging het A-team naar BSG. Na de nederlaag tegen Hoogland was er iets recht te zetten. Tegen Moira Domtoren (de nummer 2) werd immers ook gelijk gespeeld. In Bussum bleek echter dat de koploper wel echt een maatje te groot was. Alle spelers vonden sterkere tegenstanders tegen zich en er bleek geen eer te behalen.

Eerste viertal tegen Laren
Hier is nog geen verslag van.

Achttal laat overwinning tegen Ons Genoegen uit handen glippen
Het achttal speelde donderdag tegen Ons Genoegen. De wedstrijd startte vervelend doordat Cor niet mee kon spelen. Maar kansen lagen er nog steeds, het team scoort dit jaar erg goed en we hadden nog 3 spelers met een 100% score bij ons.

Het tweede punt van de avond werd echter ook door Ons Genoegen gescoord. Job was te gulzig en liet zijn loper insluiten toen hij een pion probeerde te winnen. In een poging de loper toch nog te verdedigen, ruilde hij flink wat materiaal en kwam hij in een slechte positie voor het eindspel. Daarop besloot hij op te geven.

Gerben scoorde het eerste punt voor Hoevelaken. Hij blijft daarmee op 100% score staan. Met zwart ging zette hij een mooie aanval op en de aanval werd uiteindelijk beloond met materiaalwinst en de overwinning.

Hester verloor haar partij. In een erg complexe stelling, ging het afruilen van de stukken niet goed, waardoor ze een toren achter kwam te staan. Ze speelde nog dapper door, maar de situatie was niet meer recht te zetten.

Met een 3-1 achterstand leek het er nog steeds goed uit te zien. Dennis was met een knappe partij bezig en wist na een gewaagd paardoffer zijn paard terug te winnen en een pion te laten promoveren. Hij speelde de partij daarna heel beheerst uit.

Martin behield ook zijn 100% score. Aan bord 1 had hij de hele wedstrijd controle, maar gebruikte hij veel minder bedenktijd dan zijn tegenstander. In het eindspel had zijn tegenstander te weinig tijd en kon Martin vrij eenvoudig de partij winnen.

Arco speelde op bord 3 en speelde een erg goede partij. Hij beloonde zich voor zijn spel door een stuk te winnen en zo een mooie voorsprong op te bouwen. In het eindspel ging het echter mis. Hij verloor zijn voorsprong en zijn tegenstander kon een sterke aanval op de koning opbouwen. Die aanval bleek te sterk en Arco verloor.

De hoop op een 4-4 stand lag bij Dirk (die ook een 100% score had). In een gelijk opgaande strijd had Dirk 2x remise afgeslagen omdat hij de 7e rij in handen had. Na het afruilen van de dames en een iets mindere zet van zijn tegenstander, leverde de 7e rij een pion voorsprong op. Daarna leek Dirk het netjes uit te spelen en de overwinning te grijpen. Maar in tijdnood ging het mis. Onnodig verloor hij zijn pion voorsprong en helemaal in het eindspel ging het verder mis. Zijn tegenstander gaf hem nog een half punt en dat bleek voor Ons Genoegen precies genoeg te zijn voor de overwinning.