IC Senioren: Kop is eraf

De eerste ronde van de IC senioren zit er alweer op. De meest spectaculaire partij was die tussen Mick en Wim. Mick was in vorm, zeker ook omdat hij deze zomer goed getraind heeft. Hij maakte een paar mooie aanvallen waarmee hij flink wat materiaal van Wim wist te winnen en hem vervolgens wist mat te zetten.

Een erg knappe prestatie van het gelijke spel van Tim tegen Joost. Tim speelde met wit een bijzonder degelijke partij en leek weinig tot niets weg te geven. Joost kon met zwart geen vuist maken om een zwakte in de stelling te forceren. Hij bood daarop remise aan, waarna Tim ook geen winstkansen voor zichzelf wist te vinden en het aanbod aannam.

Verder speelde Daan een opmerkelijke wedstrijd tegen Robin. Voor zijn doen was de partij vrij rustig, ook omdat Robin de stelling gesloten probeerde te houden. Daan voerde de druk iedere zet een klein beetje op, waardoor Robin het uiteindelijk steeds moeilijker kreeg en op kon geven.

Tot slot wist Dirk van Johan te winnen. Na wat schoonheidsfoutjes in de opening, kreeg Dirk een monstercentrum. Johan had zichzelf teveel naar achteren laten drukken en het enige wat Dirk hoefde te doen was stukken ontwikkelen, koning veilig stellen en een aanval voorbereiden. Johan maakte een klein foutje waardoor hij een pion verloor en daarna ging het voor hem bergafwaarts. Met nog een laatste alles-of-niets-aanval met de dame op de tweede rij probeerde Johan de partij nog te redden, maar Dirk doorzag het en wist de partij daarna te winnen