Martin ondanks gelijkspel Herbstmeister

Martin gaat ondanks een snelle remise tegen Joost de kerstperiode in als koploper van de seniorencompetitie. Hij staat 1 punt voor op Dirk, die won van Daan en 4 punten voor op Gerben.

Gerben speelde tegen Karel en maakte het zichzelf erg lastig door een stuk weg te geven. Karel profiteerde optimaal en ging voor de winst. Nadat hij nog een stuk van Gerben kon slaan, was de overwinning een feit.

Verder maakten Jerry en Tim gebruik van fouten van hun tegenstanders om er met de overwinning vandoor te gaan en wist Hester met een mooie combinatie de beslissende voorsprong op Wim te pakken.

Er waren 2 krakers van de avond. De eerste was Eleonor tegen Ben. Eleonor startte voortvarend en kwam flink voor te staan. Ben gaf niet op en deed er alles aan om nog een gelijkspel binnen te slepen. Met een kleine misrekening van Eleonor kreeg hij zijn kans en kon hij remise maken.

De tweede was Henry tegen Robin. Deze partij ging tot het bittere einde. In het eindspel had Henry een loper tegen een paard, terwijl de torens nog op het bord stonden. De loper was actiever bij het spel betrokken dan het paard en daarom kon Henry langzaam maar zeker het voordeel naar zich toetrekken, met de winst als gevolg.

In de ranglijst vormen zich nu een paar groepen:
Martin, Dirk en Gerben staan los op de eerste 3 plekken. Henry en Tim staan gedeeld vierde op meer dan een wedstrijd achtstand op Gerben. Daarachter staan Karel en Joost. Vanaf plek 8 is het bijzonder spannend met 9 mensen binnen 4 punten van elkaar.