Nieuw schaakseizoen voor de deur in Hoevelaken

Het Hoevelakens Schaak Genootschap (HSG) is een gezellige vereniging voor zowel jong als oud. Op vrijdag 4 september starten wij het seizoen voor zowel jeugd als volwassenen. Voor de jeugd is dit dé gelegenheid om langs te komen en te kijken wat schaken inhoudt. Deze avond duurt van 18.45 uur tot 20.15 uur. Voor volwassenen starten we met de Jaap de Wijn Trofee (mogelijk gemaakt door slijterij ’t Witte Schuurtje). Dit toernooi is voor iedereen gratis toegankelijk. We spelen ongeveer 4 rondes van 20 minuten per persoon.
Het toernooi start om 20.30 uur in de Volksuniversiteit Hoevelaken, aan de Van Dedemlaan 2 te Hoevelaken.

Activiteiten

Naast de verschillende lessen en de competitie voor jong en oud, worden door het jaar heen ook verschillende toernooien georganiseerd zoals het familietoernooi, het surprisetoernooi. de Van Altena cup. Speciaal voor de jeugd organiseren we het Sinterklaassimultaan, het stappentoernooi en natuurlijk eind maart het jaarlijkse landelijke snelschaaktoernooi voor schakers onder de 20 jaar.

Volwassenen

Vanaf vrijdag 11 september wordt elke vrijdagavond vanaf 20.30 uur in competitieverband geschaakt. In deze competitie spelen schakers vanaf 15 jaar. Ook spelen wij met diverse teams tegen andere verenigingen in de regio. Tevens worden er schaaklessen verzorgd.

Jeugd

Vanaf vrijdag 4 september is er iedere week van 18.45 uur tot 19.30 uur een schaakles op 6 verschillende niveaus. Na de schaakles is er een competitie die tot ongeveer 20.15 uur duurt. Voor kinderen die net starten met schaken, is er schaakles van 18.45 uur tot 20.00 uur (wat later in het seizoen starten zij ook met een competitie).

Aan het eind van het seizoen bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan een officieel schaakexamen van de Koninklijke Nederlandse SchaakBond, om te laten zien wat je gedurende het jaar geleerd hebt. Verder zullen dan natuurlijk ook per leeftijdscategorie prijzen worden uitgereikt voor verdiensten in de competitie.

We zijn met onze aanpak in het seizoen 2013-2014 jeugdclub van het jaar geworden binnen de Stichts-Gooise Schaakbond (http://www.sgs-schaakbond.nl/).

Wij willen iedereen, die niet lid is, van harte uitnodigen om 2 avonden te komen kijken alvorens te beslissen om lid te willen worden of niet. Mocht u niet kunnen komen, geen nood, later in het seizoen starten is altijd mogelijk.

Heeft u interesse, dan kunt u voor meer informatie terecht op onze website: http://schaakvereniginghoevelaken.nl/ of bij de contactpersoon van de vereniging:
Dirk Veldhuizen; tel: 06-30711333 of e-mail: [email protected].