Online schaakavond 10 april

Het is alweer de derde online schaakavond en ondanks het mooie weer en het paasweekeinde, was er een mooie opkomst.

Bij de jeugd hadden we 10 deelnemers. Het bleek al snel tussen Julian, Matteo en Max te gaan. Alle drie hebben deze stap 4 spelers de ranglijst aangevoerd, maar er kon er maar 1 de beste zijn. Met een sterke eindsprint van 4 overwinningen wist Max de avond te winnen. Hij bleef Matteo 1 puntje voor. Julian ging als een komeet van start, maar aan het einde van de avond had hij het moeilijk. Hij eindigde derde.

Er was een vierde plek voor Raafi. Hij wist de hele avond puntjes te sprokkelen en wist Thijs daarmee voor te blijven.

Bij de senioren kon Dirk zijn zegereeks niet voortzetten. Vanuit Barneveld en Putten was stevige concurrentie opgekomen en Jeroen van BDSV was met 46 punten ruim de beste. Hij maakte goed gebruik van sterk spel en berserk mode om veel partijen te spelen en extra punten te verdienen.

Tweede werd Jasper van PSV DoDo. Teamcaptain van het 2e zaterdagteam van Putten liet zien dat hij zelf niet kan worden onderschat. Hij had een ijzersterk middenspel, maar moest een paar verliespuntjes teveel toestaan op het einde van het toernooi om Jeroen te bedreigen.

Derde werd Bruun. Ook hij haalde veel punten nadat hij was warmgespeeld. Eerste Hoevelaker was Dirk op de vierde plek.