Onnodig verlies van het achttal

Vrijdag speelde het achttal haar eerste wedstrijd van het seizoen. Zeist 2 was te tegenstander. Het duel eindigde in een onnodige nederlaag (3-5).

De wedstrijd kwam redelijk snel op gang. In een bijzondere opening verloor Gerben een pion. Deze werd snel doorgespeeld en uiteindelijk gepromoveerd. Zonder voldoende tegenspel moest Gerben opgeven. Daan kwam wel goed uit de startblokken en wist na een langere partij zijn voordeel uit te buiten en de partij naar zich toe te trekken.

Arco speelde een redelijk gelijkopgaande partij, maar raakte een paard richting het eindspel kwijt en verloor de partij. Martin kwam niet goed uit de opening en zijn tegenstander maakte daar goed gebruik van. Tim speelde een pionneneindspel helemaal uit, maar er zat niet meer dan een gelijkspel in.

Met 3.5-1.5 als tussenstand gaf Dirk zijn partij weg. Na een goede opening kreeg hij een paar kansen om de overwinning binnen te slopen. Hij pakte ze niet en zijn tegenstander pakte de eerste kans op een overwinning. Met 4.5-1.5 achterstand, maakte Mark remise. De avond eindigde positief: Robin kwam uit een lastige opening goed terug en won zijn partij uiteindelijk.

Hoevelaken 1     Zeist 2     3     –     5
1.     M. Veldhuizen (Martin)     – S. Harnandan (Sergio)     0     –     1
2.     D. Veldhuizen (Dirk)          – W. van der Bilt (Wouter)     0     –     1
3.     M. van Wijk (Mark)            – H.H. Hamers (Herman)     0,5     –     0,5