Ronde 22 IC jeugd: David wint van Goliath

In ronde 22 van de IC jeugd was het een ware David tegen Goliath. Er werden 7 partijen gespeeld waar een leeftijdscategorie of een stap verschil tussen zat. Er waren dan ook veel verrassingen omdat deze strijd met 4.2-2.5 gewonnen werd door David.

We beginnen met de grootste verrassingen: de leider in het Reuzendoderklassement Max wist zijn voorsprong te vergroten dankzij een knappe overwinning op Sergio. Sergio had zijn dag niet en maakte een paar fouten die genadeloos hard werden afgestraft. Max heeft nu 55 reuzendoderpunten en is met 2 rondes te gaan bijna zeker van de overwinning in dit klassement.

Daarnaast wist Matteo te winnen van Jop. Matteo speelde erg goed en wist makkelijk te winnen.

Jet wist haar partij tegen Job te winnen. Job maakt een moeilijk seizoen door en Jet wist daar optimaal van te profiteren. Ze dacht goed na en wist de goede zetten achter elkaar te blijven zetten waardoor ze kon winnen van de nummer 4 van vorig jaar! Jet verovert daarmee de 3e plek in de Reuzendodercompetitie en staat nu 5 punten voor in het E-klassement.

Verder wist Boaz zijn eerste Reuzendoderpunten te scoren door van Niek te winnen.

Pieter wist bijna te winnen van Luna, maar zette haar pat. Tigo won van Michael, Bram won van Maura en Matthijs won van Justin.

Dit heeft allemaal nogal wat gevolgen voor de klassementen: Nubel in Jop voorbij gegaan in het algemene klassement. Nubel heeft ook voldoende punten gescoord zodat hij niet meer te achterhalen is voor de andere D-spelers. Matteo heeft nog 2 punten nodig om de 2e plek in de D-categorie veilig te stellen. De strijd om de 2e en 3e plek in de E-categorie is bijzonder spannend: Bram, Matthijs en Ensar kunnen allemaal nog op het podium komen. En tot slot heeft Julian nu 1 punt voorsprong op Justin als het gaat om het klassement van de pionnen.