Schaak-off bij HSG op vrijdag 24 september

Voorronde Schaak-off Hoevelakens Schaakgenootschap:
Datum: 24 september
Starttijd: 20.30 uur
Locatie: Rehoboth, Smalle Streek 4 te Hoevelaken
Type toernooi: vierkamp met spelers van eigen sterkte, nummer 1 per poule gaat door, bij gedeelde eerste plek gaan beide of meer door.
Speeltempo: 25 minuten per persoon, per partij
Datum voorronde Gelderland: in de periode 2 t/m 16 oktober
Datum landelijke finale: 31 oktober
Open voor iedereen!
Inschrijven kan via www.schaakoff.nl.

Schaak-Off: een nieuw landelijk schaaktoernooi voor iedereen
De Koninklijke Nederlandse Schaakbond organiseert samen met meer dan 70 schaakclubs en regionale bonden van 13 t/m 26 september een landelijk schaaktoernooi waaraan iedereen in Nederland gratis kan meedoen: de Schaak-Off. Dit om te vieren dat er na de zomer eindelijk weer fysiek op de club kan worden geschaakt. Iedere schaakliefhebber kan meedoen, het is niet nodig om bij een vereniging aangesloten te zijn.

Het toernooi bestaat uit lokale voorrondes. De winnaars daarvan plaatsen zich voor regionale wedstrijden en daar wordt gestreden voor een ticket in de landelijke finale. Alle wedstrijden vinden fysiek plaats, want dat is wat we tenslotte willen vieren. De indeling bij het toernooi vindt plaats op ervaring: zo speelt iedereen op zijn eigen niveau. Als je wilt meedoen, kun je kijken welke club in jouw provincie beschikbaar is en daar schrijf je je voor in. Er doen 70 clubs mee verspreid over Nederland, dus je kunt altijd in de buurt aanschuiven. Uiteraard wordt rekening gehouden met de op dat moment geldende Coronamaatregelen.