Spannende partijen bij ronde 2 IC jeugd

De tweede ronde van de interne competitie van de jeugd was erg spannend. Zo speelden Tom en Joris een hele spannende partij die lang gelijk op ging. Beide hielden een koning, toren en pion over. Tom leek even te gaan winnen, maar Joris wist hem zijn toren afhandig te maken. Joris had het moeilijk om met de toren voorsprong te winnen en verloor die uiteindelijk weer. Met alleen nog koningen op het bord, was het niet meer dan remise. Joris scoorde daarmee ook nog wat Reuzendoderpunten en gaat daar nu aan kop.

De partij van Noah en Timo was ook erg spannend. Lang stond Noah een pionnetje voor, maar echt doorbreken lukte niet. Uiteindelijk wist hij een vrijpion te maken tegen een paard. Timo moest de stand gelijktrekken door het paard te offeren tegen de pion, maar deed dat niet. Daardoor kon Noah doorlopen richting de overkant. Er waren kansen over en weer om de partij te winnen, maar de wedstrijd liep steeds door. Omdat het inmiddels 20.30 uur was, werd de partij gearbitreerd. Nadat beide spelers uitlegden wat ze van plan waren, bleek dat remise de enige logische uitkomst van de partij was.

Er was nog een remise, maar die was zeker niet zo spannend. Jet was bezig Justin van het bord te vegen. Maar met veel stukken over, moet je blijven opletten dat je je tegenstander niet pat zet. Jet lette 1 zet niet op en zette pat.

Verder won Sergio zijn partij netjes van Max en is daarmee de enige die de eerste twee rondes heeft gewonnen en dus alleen aan kop staat van de competitie!

Matthijs won heel netjes van Pieter. Hij kwam steeds wat verder voor te staan en zette Pieter uiteindelijk met toren en dame netjes gedwongen mat in 2.

Verder waren Youssef, Matteo en Julian te sterk voor respectievelijk Michaƫl, Thijs en Diederik. Wat in alle partijen meespeelt, is dat de ene speler op papier best wat sterker is dan de andere speler. Als minder sterke speler, moet je dan rustig de tijd nemen om te kijken wat de tegenstander kan doen. Dat is heel moeilijk, maar de enige manier om een goed resultaat neer te zetten. Dat lukte niet goed genoeg, waardoor de favorieten het konden waarmaken en met de winst naar huis gingen.