Verslag externe wedstrijden december

D-team aan kop na 3e en 4e overwinning

Het D-team gaat aan kop van de 2e klasse voor D-teams. Er werd in en tegen Amersfoort twee keer gewonnen. Jelle en Luuk wonnen al hun partijen en Sergio wist de beslissende punten binnen te halen. Nils speelde tegen een goede tegenstander en verloor jammer genoeg.

Achttal verliest ook van Hoogland 2

Het achttal bleek maandag 8 december niet opgewassen tegen Hoogland 2. Er werd nipt verloren (4.5-3.5). Het team stond al snel op achterstand toen Karel zijn partij verloor door een foutje in het middenspel. Daan kon daarna de partij weer gelijk trekken, maar verspeelde jammerlijk zijn voorsprong. Hij moest daarna vechten voor een remise en kon dat net vasthouden. Martin trok de partij wel gelijk. Hij toverde een fantastische aanval met verschillende offers op het bord en wist het keurig af te maken.

Henry debuteerde voor het achttal en leek tenminste remise op het bord te hebben. Hij raakte ergens een pion kwijt en daarna ging het snel bergafwaarts. Gerben had een moeilijke partij en kwam een paard tegen pion achter te staan. Toch wist hij de partij remise te houden. Dirk maakte in een gesloten stelling remise. Beide spelers namen geen risico’s om voor de winst te gaan. Tim won zijn partij. In een gelijkopgaande strijd wist hij ineens de dame van zijn tegenstander in te sluiten en daarmee won hij de partij.

Met 3.5-3.5 op het scoreformulier moest Arco de beslissing brengen. In een bijzondere partij had hij zeker kansen op de winst, maar uiteindelijk kwamen er pionnen van zijn tegenstander door en verloor hij zijn partij.

1e viertal wint ook 2e partij
Het tweede viertal heeft ook de 2e wedstrijd van het seizoen gewonnen. Moira Domtoren werd met 2.5-1.5 verslagen. Tim en Arco wonnen hun partij, Gerben speelde remise en Daan verloor.

Derde viertal verliest tweede wedstrijd
Het derde viertal heeft 12 december verloren van Het Dikke Torentje 2. De uitslag laat een ander beeld zien dan hoe de wedstrijd liep. Jerry en Ben hadden namelijk een goede partij en stonden mooi voor. Ze konden de partij alleen niet afmaken en verloren uiteindelijk. Daarnaast verloor Wim en Robin scoorde het halve punt om de eer te redden.

Hoevelaken B1 verliest net van ZZC B1

Woensdag 17 december verloor het B-team net van ZZC. Met invallers Jelle en Luuk wist het team bijna gelijk te spelen. Luuk wist koning en pion tegen koning alleen net niet uit te spelen, waardoor hij gelijkspeelde en het team met 2.5 – 1.5 verloor.