Verslag ronde 19-21 IC Senioren

In ronde 19 was er 1 verrassing, 2 bijna-verrassingen en wist Martin uiteindelijk een klein beetje uit te lopen.

Allereerst de verrassing: Daan won met wit van Dirk. Daan kwam erg goed uit de opening en speelde het vervolgens uitstekend uit. Dirk pakte wellicht niet alle mogelijkheden om terug te komen en Daan stoomde snel door naar een overwinning.

De kraker van de avond was de partij tussen Martin en Gerben. Gerben leek goed uit de opening te komen en bouwde een goede stelling in het centrum op. Martin bood echter uitstekend weerstand en nadat alle stofwolken waren opgetrokken (en het laat op de avond was), bleek een remise de enige juiste uitslag van deze kwalitatief hoogstaande partij.

Dan de bijna-verrassingen: Johan won ter nauwe nood van Wim. Wim had een sterke avond en wist Johan het erg moeilijk te maken. Johan wist uiteindelijk toch een klein voordeel te behalen en dat uit te buiten tot een overwinning.

Henry won ook met moeite van Ben. Henry zette de stelling vrij dicht, waardoor een overwinning moeilijk te behalen was. Ben maakte in het middenspel echter een fout waardoor Henry de overwinning pakte.

Verder won Arco van Tim. In een lange en moeilijke partij wist Arco aan het langste eind te trekken.

Ronde 20 kende maar 4 partijen vanwege de externe wedstrijd van het eerste viertal. Martin won daarin van Johan. De partij ging lang gelijk op, maar op het einde doorzag Johan 1 trucje van Martin niet. Hij gaf daarna op.

Dirk won van Jerry die een fout maakte. Ali won met moeite van Ben en Henry had het lastig om Wim te verslaan. Toch kregen alle partijen een winnaar conform verwachting.

In ronde 21 was er, net zoals ronde 22 van de IC jeugd een David tegen Goliath. Hier wist Goliath trouwens gemakkelijk te winnen.

Dat we een dergelijke indeling hadden, kwam door wat afwezigen en 2 bekercompetitie wedstrijden. Joost won van Arco en Ali won, na 3 zinderende snelschaakpartijen, van Hester.

Terug naar de competitie: Gerben won snel van Wim, Dirk won snel van Ben nadat Ben een foutje had gemaakt. Johan won snel van Eleonor en Henry won van Jerry, nadat Jerry zijn paard had laten opsluiten. Tot slot won Martin van Antoine.

Voor de stand betekent het dat Martin aan kop staat, op 5 punten gevolgd door Dirk en Gerben. Joost staat 4e op 11 punten van Martin en Daan staat op 12 punten 5e.