Gezelligheid troef bij het Familietoernooi 2019

Vrijdag was de schaakvereniging het decor van het Familietoernooi 2019! Met maar liefst 15 deelnemende teams (46 deelnemers, inderdaad 1 team van 4) was het zo druk dat we in 2 zalen moesten spelen. Ook waren er diverse supporters aanwezig om de teams aan te moedigen.
Er waren ook 2 echte familieteams met 3 generaties; ontzettend tof dat jullie meededen!

Er was gezelligheid alom en er werd toch vrij fanatiek geschaakt in de 5 rondes om de taartwinnaars (mogelijk gemaakt door Bakkerij Toebast) te bepalen.

Zoals de afgelopen jaren, hadden we een PRO-klasse en een AM-klasse. In beide klassen was het spannend tot en met de laatste partij.

In de PRO-klasse was al wel duidelijk wie er zou winnen: Pel, Pel en Pel (Johan, Daan en Gerben) waren voor iedereen te goed en wonnen al hun wedstrijden met gemak. Tweede werden de Brugse Zotten (Ben, Samuel en Noah). Zij versloegen in de laatste ronde de Simsons (Berry, Robin en Maura) en gingen er zo met de tweede plek vandoor.

Bij de AM-klasse wonnen de Superschakers (het zal in de naam hebben gezeten). Robin, Maurice en Thomas hadden net zoveel punten weten te behalen als de Brugse Zotten. Een erg knappe prestatie voor een AM-team.

Tweede werden de Heuveltjes (Gert, Femke en Thijs). Ze hadden een uitermate moeilijke tegenstander in de laatste ronde (de Nouri’s, Eleonor, Nubel en Ensar), maar wisten toch te winnen. Omdat de Simsons hun laatste partij verloren, konden ze net met de tweede prijs naar huis.

Een volledige uitslag ontbreekt helaas door technische problemen.

Klik hier voor de foto’s.