Joost Marcus wint Jaap de Wijn Trofee

Joost Marcus begon het schaakseizoen in Hoevelaken op dezelfde voet als hij het vorige seizoen eindigde: soeverein een schaaktoernooi van het Hoevelakens Schaakgenootschap winnen. Hij won de elfde editie van de Jaap de Wijn Trofee, gesponsord door slijterij ’t Witte Schuurtje.

Marcus was deze editie van de Jaap de Wijn Trofee oppermachtig. Hij versloeg o.a. Martin en Dirk Veldhuizen en Johan van Pel. In alle drie partijen kwam hij geen enkele keer in gevaar en wist hij met een goede combinatie genoeg voorsprong op te bouwen om de partij gemakkelijk te winnen.

De strijd om de tweede plek was spannend. Martin Veldhuizen en verrassend Johan van Pel moesten in een onderling duel uitmaken wie de tweede plaats in de wacht zou spelen en wie er derde werd. Beide spelers hadden kansen en Veldhuizen kwam als eerste op voorsprong. Van Pel deed won wel wat materiaal terug, maar het bleek onvoldoende om de wedstrijd nog te kunnen kantelen. Veldhuizen werd daarop tweede.

In de achtergrond streden Wim Hoebe en Dirk Veldhuizen nog om de vierde plek. In de laatste ronde wist Dirk Veldhuizen Hoebe te verslaan en zo vierde te worden.

Foto’s volgen volgende week