SGS Doorgeefschaak

Jasper en Fabian Rijken domineren SGS Doorgeefschaaktoernooi voor jeugd

Zaterdag 8 december werd er bij het Hoevelakens Schaakgenootschap gestreden om de SGS doorgeefschaakkampioenschappen voor de jeugd. Met 18 teams was er een mooi deelnemersveld.

Met het gehele veld werden er 11 rondes Zwitsers gespeeld en dat levert natuurlijk een winnaar op: Jasper en Fabian Rijken (BDSV) waren superieur en versloegen iedereen. Ze wonnen daarmee de A-categorie en waren duidelijk de besten van het toernooi.

Verrassend tweede overall waren Arvo en Lars (D-categorie van DOSC). Arvo en Lars hadden maar liefst 7 punten meer dan het tweede D-team (Matteo en Julian van HSG).

De B-categorie werd gewonnen door Hoevelakers Timo en Justin Timmermans.

In de C-categorie ging het tussen 2 teams: Nubel en Meike van HSG en Jorick en Wietse van Magnus Leidsche Rijn. Het was het hele toernooi bijzonder spannend, waarbij de onderlinge wedstrijd de uitslag bleek te bepalen. Nubel en Meike versloegen Jorick en Wietse, waardoor de Hoevelakers er met de titel vandoor gingen.

Tot slot de spannendste categorie: de E-categorie. Alle teams wonnen van elkaar, waardoor we eindigden met 4 teams die ieder 9 punten hadden gehaald. Omdat onderling resultaat geen uitkomst bood, werd gekeken naar weerstandspunten (wie had tegen de sterkste tegenstanders gespeeld). Op basis daarvan wonnen Daan en Jesse van En Passant de E-categorie!

Klik hier voor de foto’s en onderaan voor de volledige eindstand.

Ranglijst bijgewerkt t/m  ronde  11

De Jeugdcommissie organiseert samen met het Hoevelakens Schaakgenootschap de

SGS Doorgeefschaakkampioenschappen voor de jeugd 2018

Datum: 8 december 2018

Deelname: Alle jeugdleden die per 7 december 2018 lid zijn van de SGS kunnen meedoen.

Overzicht aanmeldingen SGS doorgeefschaaktoernooi t/m 3 december

Er wordt gespeeld in de volgende leeftijdscategorieën.
A: geboren in 1999 of later;
B: geboren in 2003 of later;
C: geboren in 2005 of later;
D: geboren in 2007 of later;
E: geboren in 2009 of later;
De leeftijd van de oudste deelnemer bepaalt de leeftijdscategorie.

Reglement
Speeltempo: 7 minuten p.p.p.p.

Speellocatie: Volksuniversiteit Hoevelaken, Van Dedemlaan 2, Hoevelaken
Tosti’s, broodjes (knakworst), versnaperingen en drinken zijn verkrijgbaar aan de bar.

Aanvang: Alle deelnemers worden verzocht uiterlijk 12.45 uur aanwezig te zijn.

Speelschema: Een halve of hele competitie, afhankelijk van het aantal deelnemers
10-14 wedstrijden.

Kosten: 4 euro per duo (Hoevelakens SG betaalt voor haar leden)

Maximum aantal duo’s: 26

Prijzen: Voor elk winnend duo in alle leeftijdsgroepen. Elke deelnemer ontvangt een herinneringsvaantje.

De prijsuitreiking is omstreeks 17.00 uur

Aanmelding uiterlijk 7 december via [email protected]
Bij aanmelding dient tevens de bordvolgorde te worden opgegeven en een telefoonnummer waarop het team op 8 december bereikbaar is.