Spanning en drama bij laatste ronde jeugdcompetitie

De laatste ronde van de jeugdcompetitie bracht veel spanning mee bij de E-categorie en de pionnen. Voor een aantal schakers eindigde dat met een glorieuze overwinning, voor anderen was er een klein drama.

We beginnen bij de E-categorie. Daar konden nog 3 schakers kampioen worden: Nils, Sergio en Nubel. Nils en Sergio speelden tegen elkaar en Sergio had het beste van het spel. Hij kwam op voorsprong en leek de partij te gaan winnen. Maar na een lange en zware strijd maakte Sergio een foutje en Nils wist de partij gelijk te trekken. Een remise was het resultaat. Nubel had ook een lange partij. Hij speelde tegen Jacco en moest winnen om nog eerste te worden. Nubel stond voor, maar met veel stukken op het bord, kon het zomaar pat worden. Nubel behield het overzicht en won zijn partij.Daarmee behaalden Nils en Nubel samen het kampioenschap en moest Sergio genoegen nemen met een 3e plek.

Bij de pionnen konden Job Strik, Job Geytenbeek en Timo nog kampioen worden. Winnen was dus de opdracht. Timo had op papier de beste kansen. Hij stond gedeeld eerste met Job en had op papier de minst zware tegenstander. Hij versloeg dan ook Phoebe. Job en Job speelden tegen Kevin en Tom (allebei stap 3): een bijzonder moeilijke opgave op daarvan te winnen. Maar ze deden het toch! Timo en Job Strik werden daarmee samen kampioen, Job Geytenbeek eindigde als 3e, 1 puntje achter de kampioenen.

Jelle was bij het ingaan van de laatste ronde al zeker van het kampioenschap bij de D-jeugd. Hij onderstreepte nog even zijn kwaliteit door koploper in de algemene ranglijst Dennis te verslaan. Luuk was ziek en kon daardoor Jelle niet meer inhalen. De tweede plek was wel voor hem!

In de strijd om de derde plek waren er nog 3 kandidaten. Jacco en Kevin verloren hun partij, waardoor Dylan er met het brons vandoor kon gaan. Hij won overtuigend zijn partij.

Tot slot de A/B competitie; Dennis was al zeker van de eerste plek, Antoine van de tweede. Mick verloor vorige week zijn partij en moest winnen om Steven nog te kunnen achterhalen. Jimmy was het slachtoffer en Mick wist met een overwinning gedeeld derde met Steven te behalen. Tim won de C-categorie hij kon na vorige week niet meer ingehaald worden.