Bekerteam naar de 2e ronde!

Vrijdag is het bekerteam doorgedrongen naar de tweede ronde van de SGS bekercompetitie. Thuis werd de Soester Schaakclub na “verlenging” uitgeschakeld.

De wedstrijd ging erg gelijk op: Martin kreeg in de opening een cadeautje van zijn tegenstander en speelde dat heel netjes uit. Tim overzag in de opening dat hij een pion niet kon slaan met zijn paard. Hij verloor het stuk, probeerde nog terug te komen, maar dat lukte uiteindelijk niet. Dirk verloor zijn gelijkopgaande partij toen hij een zet over het hoofd zag die hem een pion kostte.

Gerben had een erg mooie partij waarbij hij een schoolvoorbeeld afleverde waarom een koning via een rokade in veiligheid moet worden gebracht. Toen hij de koning over het bord wilde gaan jagen gaf zijn tegenstander op.

Met 2-2 als eindstand moest er een partij snelschaken aan te pas komen om een winnaar te bepalen. Gegeven de regels had Hoevelaken genoeg aan een 2-2 uitslag bij het snelschaken om door te gaan.

Dirk was als eerste klaar, zijn tegenstander miste een paardvork en gaf direct op. Tim was als tweede klaar. Hij wist goed gebruik te maken van een blunder van zijn tegenstander. Hiermee wisten beide spelers mooi revanche te nemen voor de gewone partij en was Hoevelaken geplaatst voor de 2e ronde. Martin en Gerben maakten het feestje compleet door ook hun snelschaakwedstrijd te winnen.

Volgende ronde wordt een lastige dobber: tegenstander zal Oud Zuylen Utrecht zijn.