Examens en prijsuitreiking interne competitie jeugd

Vrijdag 24 april waren de jaarlijkse examens bij het Hoevelakens Schaakgenootschap. Er werden 13 examens afgenomen en 9 diploma’s uitgereikt.

Onder toeziend oog van SGS examinator Kevin van Brummelen deden 11 jeugdleden examen. Mick Schilder haalde knap stap 4 met een 7.
Robin Nellestein legde met succes zijn stap 3 examen af en haalde een 6.5.

Jelle Bloemendaal deed examen in stap 2 en 3. Hij haalde beide examens; stap 2 met een 8.5 en stap 3 met een 7.

Verder haalde Sergio Westerhof zijn stap 2 examen met een 7.5.

In stap 1 deden 4 schakers examen, ze haalden allemaal hun diploma: Timo van Drie haalde een 6.5, Ruben Woudenberg en Job Strik haalden een 7.5 en Job Geytenbeek haalde een 8.5.

Na de diploma-uitreiking was de prijsuitreiking. Daar ontvingen de top van de competitie hun welverdiende prijzen. Na de laatste ronde bleken Mick en Steven gedeeld 3e te eindigen in de A/B categorie. Ze kregen beide een medaille.

Hetzelfde gold voor Nils (Idun nam de prijs in ontvangst) en Nubel die gedeeld kampioen werden in de E-categorie en voor Job Strik en Timo die het kampioenschap bij de pionnen delen.

Er was nog een extra prijs voor Tim. Tim heeft het hele jaar al zijn wedstrijden genoteerd en daarmee erg veel stickers verzameld. Hij werd nog een keer in het zonnetje gezet en mocht een mooi cadeau in ontvangst nemen.

Klik hier voor de foto’s. Bij de redactie zijn de originelen opvraagbaar.