Instructeurs verslaan de jeugd met gemak

De instructeurs hebben het Sinterklaassimultaan overtuigend gewonnen het werd 30-20. De eindsprint van de jeugd kwam te laat. Op het toernooi zagen we ook een paar oud-leden (Hidde en Koen).

Naast alle pret, was er ook een afscheid: Tim heeft besloten om te stoppen met schaken. Hij werd nog een keer in het zonnetje gezet en ontving voor ruim 6 jaar lidmaatschap de zilverkleurige sleutelhanger. Tim werd kampioen in alle jeugdcategorieën waar hij in speelde (de E-categorie, D-categorie en vorig jaar nog de C-categorie). Ook verzamelde hij verschillende ereplaatsen bij o.a. het Stappentoernooi. Hij sloot zijn carrière af met een mooie overwinning tijdens het Sinterklaassimultaan.
DSCN3263

Terug naar het Sinterklaassimultaan: we hadden dit jaar een heuse SchaakPiet aan de borden zitten:
DSCN3250

Zpals gewoonlijk startte het Sinterklaassimultaan met het bedenken van de teamnamen. De instructeurs kozen voor De Masters, de jeugd voor De Glitter Geiten. Het leek erop dat de jeugd het allemaal niet zo serieus nam en dacht dat het wel goed zou komen. Dat bleek niet het geval, want De Masters namen snel een 9-0 voorsprong. Daarbij werden varianten van herdersmat niet geschuwd.

De Glitter Geiten werden dankzij al het lekkers en de chocolademelk eindelijk wakker en begonnen ook wat punten te scoren. Antoine’s Army had daar een belangrijk aandeel in, hieronder te zien op de achterste rij spelend:

DSCN3329

Het leek alsof er een comeback aan zat te komen, maar De Masters herstelden zich goed en bleven het verschil op 10 punten houden. Na de wedstrijd waren de Masters duidelijk in hun commentaar: volgend jaar gaan ze voor 11 punten verschil winst!

Klik hier voor alle foto’s