Spannende strijd bij het stappentoernooi

Ook dit jaar hebben we in mei het Stappentoernooi gespeeld. Verdeeld over 2 avonden speelden iedereen tegen leden uit zijn/haar eigen stap om een aantal mooie prijzen.

In de pionnenklas was Jelle Bloemendaal duidelijk de beste. Hij speelde de eerste avond extern, maar won de 2e avond al zijn partijen. Hij werd eerste met 7 punten. Nils Wiggers had ook een goede avond en won daarmee een verdiende tweede plek. Sergio Westerhof wist met een goede eerste avond de derde plek te pakken.

In de tweede stap bleef het spannend tot het laatst. Luuk Spaans werd met 7.5 punt knap eerste, gevolgd door Jimmy Luijkx. Jimmy haalde 7 punten. In de strijd om de derde plek eindigde 3 schakers met een gelijk aantal punten: Sander Stitselaar, Joshua van den Brink en Niels van den Top. Omdat Niels had gewonnen van zowel Sander als Joshua, werd hij 3e.

In stap 3/4 was er 1 speler die ver boven de anderen uitstak: Dennis ter Haar won al zijn partijen in 2 avonden en werd daarmee verdiend eerste. De strijd om de tweede en derde plek eindigde in een gelijkspel tussen Mick Schilder en Antoine de Groot. Mick won de beslissingswedstrijd en werd daarmee 2e.

In stap 5/6 werd alleen de tweede avond gespeeld. Daan van Pel was oppermachtig en werd eerste, voor Tim de Jongh en Hester van der Velde.

Klik hier voor de foto’s, originelen zijn op te vragen bij de redactie.

Totale uitslagen:
Pionnen
1. Jelle Bloemendaal (7 punten)
2. Nils Wiggers (6 punten)
3. Sergio Westerhof (5 punten)
4. Dylan Verdonk (4 punten)
5. Phoebee Merlijn (2 punten)
6. Idun Wiggers (0 punten)

Stap 2
1. Luuk Spaans (7.5 punten)
2. Jimmy Luijkx (7 punten)
3. Niels van den Top (6 punten)