Spanning bij D-jeugd en Pionnen, beslissing bij de A/B jeugd en E-jeugd

Ronde 20 heeft de spanning bij de D-jeugd en bij de pionnen behouden. Sergio nam de eerste plek over van Nils. Sergio speelde gelijk tegen Ruben, terwijl Nils verloor van Dennis. Timo bleef ondanks zijn verloren partij gewoon derde staan. We hebben nog 3 kandidaten voor de eerste plek (Nils, Sergio en Timo). De strijd om de derde plek is ook nog hevig: Naast de nummers 1 t/m 3, kunnen Dylan en Ruben ook nog 3e worden als ze zelf weten te winnen en de andere uitslagen gunstig voor hen uitpakken.

Bij de pionnen was er ook een wissel van de leider: Jop won namelijk van Jasper en staat nu 1 puntje voor. De strijd om de derde plek gaat tussen Abel, Ensar en Pieter.

Bij de A/B jeugd viel de beslissing van de competitie al deze ronde. Volgende week is er namelijk een externe wedstrijd waar de top 3 aan meedoet. Even leek het spannend te worden toen Jelle terugkwam in zijn partij tegen Job Geytenbeek. Job speelde de partij daarna goed uit, waardoor hij zijn partij won. Dennis won van Nils. Daarmee hebben we voor het eerst in de geschiedenis een gedeelde eerste plek. Job en Dennis waren dit jaar aan elkaar gewaagd. Ze speelden 2x onderling en wonnen allebei 1x. Een gelijke eindstand is daarom een terechte uitslag.

Derde wordt Mick. Mick staat ruim voor op nummer 4 Stefan en kan Dennis en Job niet meer inhalen.

Bij de C-jeugd was de competitie al beslist. Jelle wordt eerste, Jimmy 2e.

Bij de E-jeugd hebben we ook een gedeelde eerste plek (net als vorig jaar). Nubel en Job Strik hebben evenveel punten en spelen volgende week allebei extern. Daarmee zullen ze gedeeld eerste blijven. Phoebe zal derde worden. Ondanks dat Beau met 3 overwinningen op rij de achtervolging vol op stoom had, kan hij Phoebe met nog 1 wedstrijd te gaan, niet meer inhalen.