Eerste ronde IC jeugd in 2022; nog niet iedereen scherp

In de eerste ronde van de interne competitie na de jaarwisseling was nog niet iedereen even scherp.

Matteo was zeker wel scherp; hij wist vrij eenvoudig van Max te winnen.

Quirine en Victor lieten zich verrassen door respectievelijk Chris en Bram. Quirine had een mooie dubbele aanval, maar pakte die voorsprong niet, terwijl Chris dat direct daarna wel deed. Chris speelde de partij daarna heel mooi uit en won zo zijn eerste Reuzendoderpunten.

Victor probeerde Bram in de herdersmat te lokken, maar Bram had dat direct door en verdedigde goed. Victor zette toch door en verloor daardoor zijn dame. Met de voorsprong in de hand, speelde Bram de wedstrijd netjes uit.

Jip leek op weg om Guo Nian te verslaan, hij had het moeilijke werk gedaan om op voorsprong te komen en dat uit te bouwen, maar zette Guo Nian net voor de laatste zet pat.

Verder won Thijs gemakkelijk van Xander en Roel van Ayrton. De laatste wedstrijd was tussen Stijn en Rafi. Deze partij ging gelijk op, maar Rafi bleef langer goede zetten spelen, waardoor er op het einde geen kans meer was voor Stijn.