Dirk Veldhuizen wint HSG kampioenschap

Vrijdag 27 juni was de afsluiting van het schaakseizoen bij het Hoevelakens Schaakgenootschap met het derde HSG Kampioenschap. Er waren 14 deelnemers bij dit snelschaaktoernooi. Na 8 rondes was Dirk Veldhuizen, net als vorig jaar, de beste. Hij bleef op weerstandspunten Martin Veldhuizen voor. De derde plek ging naar Daan van Pel.

Dit jaar waren er 4 favorieten voor de titel: Martin en Dirk Veldhuizen en Daan en Gerben van Pel. De eerste confrontatie was tussen Daan en Gerben van Pel. Deze wedstrijd werd remise. In de derde ronde gaf Dirk Veldhuizen een cadeautje aan Daan van Pel door zichzelf in een gewonnen stelling schaak te zetten.

Martin Veldhuizen wist van zowel Daan als Gerben van Pel te winnen en Dirk ging in het eindspel net iets beter met de tijdnood om dan Gerben. Hierdoor kon de confrontatie tussen Martin en Dirk de beslissing betekenen. Martin gaf alleen een dame cadeau, waarna Dirk het nog lastig had om de partij uit te spelen, maar dat uiteindelijk wel deed.

Na de 8e ronde bleken Dirk en Martin gelijk te staan in punten. Omdat Dirk iets sterkere tegenstand had getroffen, werd hij kampioen, voor Martin. Daan werd derde op een half puntje achterstand en Gerben werd 4e op anderhalf punt achterstand.

Eindstand na 8 rondes:
1. Dirk 7 punten
2. Martin 7 punten
3. Daan 6.5 punten
4. Gerben 5.5 punt
5. Hester, Dennis, Harm Jan, Tim, Johan en Eleonor 4 punten
11. Robin 3 punten
12. Wim 2 punten
13. Peter-Machiel 1 punt
14. Kees-Martijn 0 punten

Klik hier voor de foto’s