Eerste ronde interne clubcompetitie

Julian – Johan  0-1
Een partij die rustig werd opgezet en toen Julian een zet over het hoofd zag verloor hij een loper. Dit was het eind van de partij.

Wim tegen Jerry 0-1
In het begin ging de partij gelijk op. Jerry verdedigde zijn pionnen met zijn paarden. Na verloop van de partij ontstond een enorme slachting op veld d4. Na deze slachting bewoog Wim zijn paard richting de koningsvleugel. Op het eind voerde Wim een venijnige aanval uit die Jerry ternauwernood kon weerstaan. Wim voerde deze aanval uit met toren en dame. Vlak voordat Jerry mat zou gaan zag hij kans om met behulp van pion en dame Wim mat te zetten.

Patrick Tegen Mick Remise
Na een lange partij had Mick met zwart een voordeel in het eindspel, die hij direct weggaf door via een verkeerde zettenvolgorde een pion te blunderen. Na wat door ploeteren kon geen van beiden het verschil maken in een tegengestelde lopers eindspel. Eindstand: remise.

Daan vs. Timo 1-0
In een scherpe opening vond Timo niet de beste voorzetting en moest de Dame tegen geven tegen een toren en twee pionnen. Hierna speelde Daan de partij rustig uit.

Simon vs. Michiel 1-0
Simon opende de partij scherp, maar betaalde met een loper om Michiels rokade recht te blokkeren. Michiel stond lang materiaal voor, maar Simons stukken wisten veel druk te blijven zetten. Na een lange leuke partij won Simon langzaamaan de overmacht, en toen hij 2 pionnen en een toren tegen een loper voor stond gaf Michiel zich gewonnen.

Matteo tegen Wessel 1-0
Wessel gaf in de opening het centrum van het bord weg aan Matteo, zodat hij veel druk kon zetten op zijn centrum. Matteo besloot om het centrum te sluiten, waarna Wessel met zijn pionnen naar voor begon te drukken aan de koningsvleugel en Matteo aan de andere kant van het bord. Een typische konings-Indische verdediging. Wessel was te veel bezig met verdedigen aan de linkerkant van het bord, waardoor hij geen tijd meer had om aan te vallen. Matteo wist druk te blijven zetten en zijn loperpaar goed te benutten, terwijl de kleine stukken van Wessel niet erg nuttig waren. Matteo wist een misplaatst paard van Wessel op te sluiten en te winnen. Na de aanval van Wessel te verdedigen wist Matteo de partij te converteren.

Ruben tegen Arjen 1-0
Ruben opende met Engels. We kwamen allebei goed uit de opening, op een gegeven moment kon Ruben met combo van paard en loper een dubbel pion creëren aan de koningskant, Arjen zijn koning stond open. Dit gaf een kleine aanval voor Ruben die Arjen wist af te slaan. Daarna wist Arjen met loper en pion de toren van Ruben op te sluiten. Arjen had dame en toren Ruben speelde met loper en dame. Ruben wist tegenspel te creëren met 2 vrije pionnen aan de konings kant en Arjen had ook een mogelijkheid tot promoveren van een pion. Na het over het hoofd zien van een schaak wist Ruben Arjen schaakmat te zetten.

Niels tegen Joy 1-0
Aan het begin van de partij liet Joy Niels het centrum innemen met d4, c4 en e4, waar ze zelf bewust iets passiever stond. Het idee was om uiteindelijk te gaan voor een aanval aan de koningszijde. Hoewel die aanval vrij laat kwam en Niels het idee had dat hij op het punt stond materiaal te winnen aan de andere kant van het bord, kwam Joy net op tijd met g4. Ze liet Niels de koningskant vervolgens niet vastzetten door zelf g3 te spelen voor Niels dit kon doen. Het opende haar toren en toen ook de dame erbij kwam dachten beide spelers dat de aanval best eens kon slagen. Uiteindelijk wist Niels echter tegenspel te creëren met een dubbele aanval. Joy zag zich genoodzaakt om de dames te ruilen en ging met een pion achterstand het eindspel in. Dat eindspel bleef lang onduidelijk, maar uiteindelijk wist Niels zijn extra pion ver door te krijgen, en toen Joy voor positieherhaling kon proberen te gaan verzuimde ze haar toren op het goede veld te plaatsen. Het betekende dat ze een stuk zou moeten opgeven om promotie te voorkomen, en in plaats daarvan gaf ze op.

Dirk – Pepijn 1-0
Dirk verraste Pepijn met een Engelse opening. Waar de partij heel rustig en gemoedelijk had kunnen verlopen, besloot Pepijn wat meer druk te zetten op Dirks paarden, terwijl Dirk hetzelfde deed bij een paard van Pepijn. Pepijn wist niet goed wat hij moest doen en speelde een paar onnauwkeurige zetten die Dirk direct afstrafte. Bij de dreiging van mat in 2, gaf Pepijn op.

Glory – Jan 1-0
Ze gingen voor dezelfde opening als vorig jaar. Een scherpe Siciliaan waarin Jan vorig jaar mee wist te verrassen en een pion te winnen. Dit jaar was Glory beter voorbereid. Glory ging voor een scherpe lijn waarin er veel opties waren. Jan koos de verkeerde zetten waardoor het mat in 3 op het bord kwam.