Eerste viertal pakt de koppositie

Vrijdag 14 april heeft het eerste viertal de koppositie in de hoofdklasse gepakt. Er werd thuis overtuigend gewonnen van Almkerk. Het team heeft wel een wedstrijd meer gespeeld dan de concurrentie, waardoor een podiumplek mogelijk is, maar wel lastig kan worden.

Daan had als eerste een score behaald. Hij had een heel comfortabele partij en wist een pion voorsprong netjes uit te bouwen naar 2 pionnen en later de hele partij.

Martin zette de score op 2-0. Hij wist zijn tegenstander in een gelijk eindspel een loer te draaien en zo met een pion aan de overkant te komen.

Dirk had het zwaar. Hij kwam slecht uit de opening en moest de hele partij keepen. Dat deed hij prima en na een offer van zijn tegenstander was de stelling helemaal omgedraaid en stond Dirk beter. Zijn tegenstander bood remise aan en Dirk accepteerde dat zodat de wedstrijd gewonnen was.

Niels wist daarna nog te winnen. Hij stond ook de hele partij onder druk en zijn tegenstander had winstkansen, maar benutte die niet. Daardoor kon Niels zijn pionnen laten doorlopen naar de overkant en de partij winnen.