Eerste viertal wint voor het eerst

Ook het eerste viertal speelde tegen DBC. Het leverde voor het eerst dit jaar een winstpartij op.

De partijen gingen vrij gelijkop, totdat er aan bord 1 en 2 ineens een definitieve uitslag was. Martin kreeg een stuk cadeau met een paardvork waarop zijn tegenstander direct opgaf. Daan had een lastige partij tegen iemand met flink hogere rating. In het Frans wist hij echter wat hij wilde doen: een koningsaanval. Hij forceerde de aanval en zijn tegenstander verdedigde dat niet goed, waardoor Daan mat kon zetten.

Dirk had een moeizame partij, ook in het Frans. Een klein foutje kostte een pion, maar Dirk ging daarna vol voor tegendruk. Hij won de pion terug en kreeg een aanbod de dames te ruilen. Daarna bood zijn tegenstander ook remise aan. In een onduidelijke stelling nam hij het direct aan om de wedstrijd in het voordeel van Hoevelaken te beslissen.

Daarna speelde Johan ook gelijk. Hij had licht voordeel in de stelling, maar was tevreden met een half punt, waarmee de uitslag op 3-1 kwam.