Familietoernooi spannend tot en met laatste ronde

Vrijdag 12 mei was ons jaarlijkse familietoernooi. Met 9 teams was er een mooi deelnemersveld, waarbij het ook erg leuk was om een aantal familieleden en vrienden te mogen verwelkomen.

Er waren weer 2 categorieën: de PRO klasse met 5 deelnemers en de AM klasse met 3 deelnemers. In de AM klasse was het zwaar; er waren veel goede teams en dat bleek ook uit de scores. De eerste plek ging met een mooie 3 punten uit 7 wedstrijden naar de ProNijntjes (Alex, Wouter en Job).

De strijd om de 2e plek moest met een onderling duel in de laatste ronde worden uitgespeeld. De SchaakmatAdors (Martijn, Gerben [introduce] en Jet) namen het op tegen SVDO (Arjan, Timo en Ruben). Ruben won voor SVDO, Martijn voor de SchaakmatAdors en het ging dus tegen Gerben en Timo. De partij ging lang gelijk op waarbij Gerben meer tijd had gebruikt dan Timo. Na lang spelen, ging Gerben winnen, maar lukte het ook om dat op tijd te doen? Met nog 20 seconden op de klok, wist hij Timo schaakmat te zetten. Hierdoor ging de 2e plek naar De SchaakmatAdors.

In de Pro klasse was het even spannend. En zoals het hoort bij pro’s ging het toernooi zelf erg soepel, maar kwamen richting de laatste ronde de protesten. FC De Beste (wisselende teamsamenstelling met vaste spelers Henry en Bram), hadden van De Blinde Panda’s (Wim, Gerben en Jelle) gewonnen in de eerst ronde met een toevalligerwijze sterke opstelling.

Het protest werd toegekend en De Blinde Panda’s kregen een bonuspunt. Daarmee kwamen ze gelijk te staan met de Golden Oldies (Robin, Arco en Johan). Onderling resultaat moest uitsluitsel geven en dat voordeel was voor de Golden Oldies die daarmee tweede werken.

Maar de overwinning ging naar Team Dragons (Ali, Dennis en Nubel). Zij wonnen alles en waren daarmee de verdiende kampioenen van de avond!

Klik hier voor de foto’s