Gemengde resultaten bij zaterdagcompetitie

Zaterdag 2 maart speelden de drie teams van het samenwerkingsverband PSV DoDO, BDSV en HSG weer een wedstrijd. Voor alle teams stond er veel op het spel. Het tweede team moest winnen om de koppositie te behouden, het eerste en derde team moesten winnen om niet te degraderen.

Het eerste team won zijn partij met 6-2. Het eerste punt kwam gemakkelijk binnen omdat de tegenstander met 7 spelers op kwam. Het tweede punt scoorde Dirk, nadat zijn tegenstander een loper blunderde en meteen opgaf. Daarna bleven de punten netjes binnenlopen. Invaller Jacco had een snaarstrakke partij die hij gemakkelijk in winst omzette. Invaller Erik won knap van een sterke tegenstander die stukken offerde voor een aanval. Erik wist te verdedigen en daarna de overwinning op te eisen.

Minder ging het met het tweede team. Het team stond 4-2 voor, maar op de laatste twee borden werd het steeds lastiger. Uiteindelijk wist de tegenstander deze partijen te winnen, waardoor het 4-4 werd en het 2e team nu de tweede plek in de competitie heeft.

Het derde team speelde tegen de directe concurrent voor de degradatie. Wessel viel in en maakte er een spectakel van. Hij kwam snel voor en wist het netjes af te maken. Ook Glory won zijn partij. Hij speelde dit seizoen nog niet zo vaak mee, maar daar was niets van te merken. Niels en Mick speelden gelijk. Niels vanuit een hele gelijkwaardige stelling. Mick vanuit een lastige stelling met veel ongelijk materiaal. Mick stond dan wel de hele tijd materiaal voor, maar moest uiteindelijk remise geven toen hij een pion alleen nog maar met zijn dame kon stoppen. Verder wonnen Nathan, Nerius en Johan hun partij. Daan verloor helaas. Hij had kansen om te winnen, maar in het eindspel wist hij het niet uit te spelen.