Geslaagd Familietoernooi 2022

Vrijdag 10 juni werd er voor het eerst in drie jaar weer gestreden om overheerlijke taarten gesponsord door Bakkerij Toebast bij het Familietoernooi 2022. De opkomst was geweldig met 16 teams, 48 deelnemers en zelfs publiek!

In de PRO klasse was was Team Grutter veruit het sterkste. Dit team (Anne, Tim en Coen) won alle wedstrijden overtuigend. De tweede plek was verrassend voor De Stoelen (Timo, Julian en Matteo). Dit team wist de op papier sterkere teams De Galliërs (familie Vandeputte) en Pel, Pel & Pel (Johan, Daan en Gerben) achter zich te houden door 4 AM teams te verslaan. Omdat De Galliërs en Pel, Pel & Pel gelijkspeelden tegen elkaar, kwamen ze op een half punt achter De Stoelen uit.

In de AM categorie was het de hele avond spannend. Veel teams dachten geen schijn van kans te maken, totdat ze hun eerste partij wonnen en ineens aan taart gingen denken. Dat het spannend was, bleek ook wel uit de uitslag, 4 teams hadden gelijk aantal punten, waardoor de sterkte van de tegenstand de uitslag bepaalde (weerstandspunten).
1. De Heuveltjes (Gert, Femke en Thijs)
2. PGN (Gertjan, Niels en Pieter)
2. Anire (Ali, Nubel en Anir)

De verrassing was bij alle teams groot, maar misschien nog wel groter bij De sPionnetjes. Team Grutter had namelijk besloten om hun taart onder de andere deelnemers te verloten, zo ging de familie Oosterbos toch nog met Taart naar huis.

Team Vergeet Me Niet (Roel, Ron en Jan) krijgen nog een speciale vermelding, dit team was het enige team dat 3 generaties van één familie op de been bracht.

Klik hier voor de foto’s

Uitslag:
1. Team Grutter