HSG bekert verder door overwinning op Het Kasteel Lekstroom

Vrijdag was de eerste ronde van de SGS beker. Het Hoevelakense team speelde daarin tegen Het Kasteel Lekstroom. Op papier leek deze tegenstander sterker, maar door coronagevallen moesten er twee invallers aantreden.

Dirk profiteerde hier aan het derde bord van. Hij kwam met zwart solide uit de opening, viel aan de op de koningsstelling en zijn tegenstander onderschatte die aanval. Met een nette combinatie en voldoende geduld wist Dirk de stelling zo open te breken dat winst gegarandeerd was. Zijn tegenstander gaf op dat moment op.

Tim speelde remise. In een boeiende partij waren er kansen voor beide spelers. In een complex eindspel konden beide spelers zo mat gezet worden en uiteindelijk besloten ze daarop remise te maken.

Joost trok de overwinning voor het team over de streep. Hij had een erg prettige partij en kwam ook voor te staan. Hij koos de veilige weg om de partij af te wikkelen en met een onhoudbare voorsprong het eindspel te spelen. Een overwinning was het resultaat.

Tot slot kwam Martin uitstekend uit het middenspel. Hij stond een kwaliteit voor, had tijd op de klok over en had de aanval van zijn tegenstander afgeslagen. In het eindspel werd het echter knap lastig en met beide spelers in zware tijdnood vlogen de kansen over en weer. Uiteindelijk was er niets meer te halen dan remise voor beide spelers.