Interne clubcompetitie blijft spannend

De ranglijst schoof weer een beetje in elkaar bij de interne clubcompetitie. Leider Martin was afwezig en Matteo zorgde ervoor dat er geen gat ontstond tussen de top 2 en de rest.

Dat deed hij door knap van Dirk te winnen. In een partij die om details draaide, wist hij op tijd zijn stukken te ontwikkelen en de 2e rij te veroveren. De torens en het paard heersten daarop en Matteo kon gemakkelijk Dirks pionnen opruimen en zo de partij winnen.

Johan won ook zijn partij tegen Niels. Een dubbele aanval op een matveld en een loper deden Niels de das om die nog dapper de aanval koos om Johan eerder mat te zetten, maar Johan verdedigde sterk en wist te winnen.

Jan is de nieuwe nummer vier, hij versloeg Glory in het absolute eindspel van een zeer lange partij. Het leek gelijk op te gaan, waarbij Glory een pion op de koningsvleugel meer had, maar Jan een vrijpion op de damevleugel die bijna promoveerde. Na drie uur schaken, overzag Glory een mataanval van Jan, sloeg de pion, waarna Jan in één keer de partij met mat kon beëindigen.

Rafi won een ware slijtageslag tegen Wim. Wim leek een goede positie te hebben met een stevige aanval, maar Rafi sloot de dame in en pakte zo voldoende voorsprong om te winnen.

Julian leek te gaan winnen van Joy, hij had namelijk haar loper opgesloten. Joy had nog één truc; een paardvork tussen koning en dame, om de partij te winnen. Het bleek voldoende, want Julian lette even niet op en kon inpakken.

Arjen had een hele mooie overwinning tegen Henry. Het was alle stukken in de aanval op een gepend stuk. Het stuk was niet meer te verdedigen en daarna de stelling ook niet meer.

Mick wist te winnen van Jerry, maar vraag niet hoe. Jerry kwam namelijk ijzersterk uit de startblokken en wist een kwaliteit te winnen. Mick bleef alleen goed tegenspel bieden en waarna Jerry een fout maakte en Mick de partij kon overnemen en winnen.

Pepijn wist van Dries te winnen. Hij won een stuk, waarna de stelling eigenlijk al onhoudbaar was. Hij speelde het vervolgens netjes uit.

Tot slot won Robin zijn partij tegen Timo. Met een offer op de koningsvleugel koos Robin voor de aanval en was het aan Timo om te verdedigen. Dat deed hij met verve, maar het was net niet genoeg. Even leek Robin namelijk zijn stukken verkeerd geplaatst te hebben, maar hij herstelde dat en wist alsnog te winnen.