Jeugdsnelschaaktoernooi 2024

Zaterdag 25 maart was het 46e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi. Met 91 deelnemers was het toernooi goed bezet.

Er waren prijzen in vijf categorieën te winnen. De verenigingscompetitie werd voor het eerst sinds 2013 weer gewonnen door het Hoevelakens Schaakgenootschap. De thuisspelende club bleef BDSV en DBC nipt voor.

In de overige categorieën streden de schakers voor individueel eremetaal. In de A/B categorie bleef de strijd open tot en met de laatste ronde. Oscar Adams kwam, net als vorig jaar, als beste uit de strijd. Hij had een half puntje meer dan Wouter Terlouw en 1 punt mere dan Hoevelaker Matteo de Haan.

In de C-categorie ging de overwinning naar Marnik Woldhuis. Hij behaalde 10 punten en dat was net een half puntje meer dan Dominick Burger. Op gepaste afstand ging de strijd om de derde plek tussen Max de Kleijn en Gilead van Duuren. Max had zijn punten tegen gemiddeld sterkere tegenstanders behaald en won daarmee de derde plek.

In de D-categorie was het niet spannend om de eerste plek. Paul Nguyen was oppermachtig en scoorde 10.5 punten, 2.5 punt meer dan de nummer 2 en 3. Ook hier moesten weerstandspunten de uitslag geven en Max Wijnen behaalde een half weerstandspunt meer dan Jim Schukking. Max werd daardoor tweede, voor Jim.

In de E-categorie was Lucas Tinholt duidelijk de beste, hij bleef Sevya Sonit Mutta anderhalf punt voor. Frank Terlouw werd derde, net voor Jesper Langbroek.

Hoevelakers die in de prijzen vielen waren: Beren Handgraaf (7e in de D-categorie) en Boaz van der Schee (12e in de E-categorie).

Klik hier voor alle uitslagen

Klik hier voor de uitslagen van de clubs

Klik hier voor de foto’s