Johan wordt verrassend derde. Jerry behaalt de vijfde plaats.

Op de laatste speelronde van de interne competitie waren er toch nog een paar verrassingen. Zo wist Johan door afwezigheid van Daan en een overwinning op Robin op weerstandspunten de derde plek te veroveren. Hij verwees daarmee Daan naar de vierde plek.

De strijd om de vijfde plek was ook het hele seizoen heftig. Omdat Joost, Glory en Mick afwezig waren, ging de strijd tussen Matteo en Jerry. Matteo wist gebruik te maken van wat foutjes van Niels om de overwinning te grijpen en Jerry kreeg een stuk cadeau in zijn partij tegen Dries, wat de doorslag gaf. Beide spelers eindigden met 72 punten, maar Jerry heeft een half weerstandpunt meer om de 5e plek op te eisen.

Voor Matteo was er nog wel een prijs: hij is de Reuzendoder van het seizoen. Glory werd in dit klassement op gepast afstand tweede.

Verder won Ed van Michiel. Ed gaf Michiel een paar kansen om terug te komen, maar was uiteindelijk gewoon te sterk. Ook Julian was te sterk voor Wim en wist de partij te winnen.

Tot slot was er de partij tussen Dirk en Martin. Martin offerde een loper op de koningsstelling van Dirk en kreeg daarvoor veel spel. Hoewel de computer aangaf dat Dirk er beter voorstond, was dat voordeel erg moeilijk uit te spelen. Nadat Martin het stuk terug kreeg en even later een kwaliteit weggaf, leek Dirk genoeg materiaal te hebben voor een overwinning. Hij speelde het alleen iets te langzaam uit, waardoor Martin voor een mataanval kon gaan. Dirk verdedigde die wel, maar ten koste van eeuwig schaak; het werd dus remise.

Martin is kampioen geworden met 13 punten (meer dan 4 extra overwinningen) voorsprong op Dirk. Hij gebruikte daarbij ook slechts 1 van zijn 3 byes. Een overmacht die in de laatste 15 jaar (zover gaat mijn archief terug) niet meer is gezien. Dat kwam mede omdat hij dit seizoen ongeslagen bleef.