Pelikanen 2.0 winnen Familietoernooi HSG

Vrijdag 29 mei organiseerde het Hoevelakens Schaakgenootschap het jaarlijkse Familietoernooi. In teams van 3 (verschillende familieteams en een paar gelegenheidsteams) werd er gestreden om 4 overheerlijke taarten gesponsord door bakkerij Toebast. De 10 deelnemende teams werden in 2 categorieën verdeeld: PRO en AM afhankelijk van de speelsterkte van de teams.

Aan het einde van de vooral gezellige avond werd het ook nog bijzonder spannend: bij de PRO klasse verloren de Pelikanen 2.0 hun voorlaatste wedstrijd verrassend van SC De Watjes waardoor ze gelijk kwamen te staat met de Chess Chasers. Beide teams wonnen toch hun laatste ronde waardoor waardoor beide teams op 6 punten uit 7 kwamen te staan. Op onderling resultaat eisten Pelikanen 2.0 (Daan van Pel, Gerben van Pel en Mick Schilder) de eerste plek op. De tweede plek ging naar de Chess Chasers (Hassan Arghandawi, Robin Nellestein en Dennis ter Haar).

Ook bij de AM klasse was het bijzonder spannend en eindigden 2 team met een gelijk aantal punten (3.5 uit 7). SC Haakmat (zet iedereen schaakmat) en SC De Watjes waren erg aan elkaar gewaagd, maar in het onderlinge duel was SC Haakmat (Ferry Benjamin, Davey Tang en Jelle Bloemendaal) net de sterkste. Daarmee won dit team de eerste prijs. SC De Watjes (Yvo Keus, Monique Spaans en Luuk Spaans) werd tweede.

Klik hier voor de foto’s. Helaas zijn de foto’s van de prijsuitreiking niet goed gelukt.

1 Links Pelikanen 2.0
Links de Pelikanen 2.0 strijdend tegen de Toppers in Concert