Dirk Veldhuizen wint HSG kampioenschap overtuigend

Vrijdag 17 juni was de afsluiting van het schaakseizoen bij het Hoevelakens Schaakgenootschap met het achtste HSG Kampioenschap. Er waren 13 deelnemers bij dit snelschaaktoernooi. Na een halve competitie was Dirk Veldhuizen de winnaar. Hij wist al zijn partijen te winnen en bleef de concurrentie 2 overwinningen voor. Gerben van Pel werd na een barrage 2e voor Tim de Jongh. De vierde plek ging naar Daan van Pel.

Het kampioenschap werd dit jaar beslist in de onderlinge duels tussen de favorieten. Dirk Veldhuizen liet zien de beste van de avond te zijn door al zijn concurrenten te verslaan. De strijd om de 2e plek was bijzonder spannend. Gerben van Pel, Daan van Pel en Tim de Jongh bleken in de onderlinge strijd van elkaar te hebben gewonnen. Hierdoor stonden ze na 13 wedstrijden gedeeld 2e, waarbij onderlinge resultaten geen uitkomst bood. In de barrage haakte Daan van Pel direct af, waardoor de strijd tussen Gerben van Pel en Tim de Jongh ging. In een best-of-3 snelschaakpartij wist Van Pel de eerste 2 partijen te winnen en daarmee de 2e plek voor zich op te eisen. De Jongh werd derde.

De strijd om de 5e plek ging tussen jeugdspeler Job Geytenbeek en Arco Floor. Geytenbeek wist een overwinning voor te komen op Floor door hem in de 10e ronde te verslaan. Floor zette de achtervolging in en won zijn laatste 3 partijen. Geytenbeek verloor nog 1 wedstrijd van De Jongh. De 2 schakers kwamen daarmee gelijk te staan, waardoor Geytenbeek op onderling resultaat 5e werd.

Klik hier voor de foto’s