Spannende partijen bij seniorencompetitie

Er waren een paar mooie partijen bij de interne competitie.

Jan en Gert maakten er een waar spektakel van. Gert leek wat te agressief aan te vallen waardoor Jan wat materiaal voor kwam te staan. De aanval was alleen zo krachtig, dat Gert weer materiaal terug won en voor de overwinning kon gaan. Hij vergiste zich echter in de stelling, waardoor Jan een toren kon winnen en daarmee de partij.

De partij tussen Henry en Robin was ook spannend. In een moeilijk spel ging het gelijk op totdat Henry een stuk tegen een pion kon winnen. Robin probeerde nog van alles om de partij te redden, maar Henry bleef goed spelen en won daardoor.

Drie partijen waren er onverwacht snel afgelopen. Wim had in de opening een gemeen trucje om Dries mat te zetten. Martin raakte in een moeilijke stelling een verkeerd stuk aan, waardoor hij direct van Joost verloor. Tot slot maakte Johan tegen Dirk een onnodige fout, waardoor Dirk een gemakkelijke stelling had die hij langzaam maar zeker uitspeelde naar winst.