Drie koplopers bij interne competitie jeugd

Vrijdag was er strijd om de koppositie; Matteo en Sergio speelden om de eerste plek. De partij was spannend en ging gelijk op. Matteo wist een pion te winnen, maar die was moeilijk te verdedigen. Sergio had een aanval op de koning, maar Matteo wist dat steeds goed tegen te houden. Uiteindelijk moest de partij beoordeeld worden. Hoewel Matteo een heel klein voordeeltje had, was dat te weinig voor de overwinning en werd het remise.

Dit gaf de concurrentie kansen om de eerste plek te pakken. Dat lukte niet, wel wist Joyce zich verrassend bij de koplopers te voegen. Ze won namelijk van Michaƫl en heeft nu ook 10 punten!

Verder waren er nog een paar mooie partijen : Max won van Timo nadat hij met een mooie truc een kwaliteit won en daarna nog een stuk. Julian won van Diederik en Thijs maakte dankbaar gebruik van een fout van Evert om de partij te winnen.

De partij tussen Thomas en Quirine ging op en neer. Thomas kwam voor te staan, maar speelde dat niet goed uit en raakte een groot deel van zijn voorsprong weer kwijt. Met een pion die Quirine niet meer kon stoppen, haalde hij nieuw materiaal om de partij alsnog te winnen.

Tot slot was Pieter veel te sterk voor Victor.