Interne clubcompetitie 24 november

Dirk Tegen Mick 0-1
In de opening won Dirk twee pionnen, maar zijn dame kwam daarmee in een penibele situatie. Deze werd bijna opgesloten, en om onder de dreiging van een zettenherhaling uit te komen moest Dirk een paard weggeven. Vervolgens kon Mick zijn extra stuk gebruiken om ook nog een kwaliteit te winnen, zonder verdere compensatie besloot Dirk zich gewonnen te geven.

Max tegen Wim 0-1
Max begon heel agressief met aanvallen, waardoor Wim behoorlijk wat materiaal verloor, o.a. een toren. Wim wist zich echter te herpakken met een loper-dame dreiging op g1. Dit wist Max nog wel te verdedigen. Tenslotte werkte Wim een heel ingenieus plan uit. Wim zette zijn dame op de achterlijn, met de bedoeling dat Max deze zou slaan, watt hij niet deed. Vervolgens wist Wim beide torens en even later ook Max zijn dame te verschalken. Nadat Wim nog een paar pionnen had opgeruimd, wist Wim een pion aan de overkant te brengen en te promoveren tot een loper. Met deze combinatie was het snel gedaan. Max kreeg een mat om zijn oren.

Jan tegen Pepijn 1-0
Jan opende de partij met D4, waarop Pepijn met d5 reageerde. Jan speelde hierop de Dames Gambit. Pepijn accepteerde en beide partijen ontwikkelde hun stukken.  Jan begon een aanval in het centrum omdat hij hier al pionnen meerderheid had, waarna hij een paard in het centrum kreeg. Hierna begon Pepijn een aanval op de dames vleugel. Beide partijen ruilde wat pionnen af, waarna Pepijn zijn dame en loper in de aanval zette, dit liet het e7 vakje onbewaakt. Waardoor Jan de Koning en dame kon vorken met zijn paard. Hierna gaf Pepijn op.

Patrick tegen Niels 0-1
De partij begon als een vrij rustige variant van het Slavisch, waarbij beide spelers vooral probeerden hun stukken op logische plaatsen te krijgen. Het was Patrick die hierbij iets meer ruimte veroverde: met name op de damevleugel wist hij met zijn pionnen op te rukken. Ondanks het sterke paardveld dat Niels in ruil daarvoor kreeg, werd hij aardig onder druk gezet. Toen de a-lijn opende ging Patrick echter de fout in. Hij ruilde de torens af, maar Niels kon daardoor zijn dame via a8 laten infiltreren (Patricks dame moest e3 verdedigen en moest dit dus met lede ogen aanzien). Hoewel Patrick dit goed verdedigde en een dameruil kon forceren, kostte het uiteindelijk een pion. Het resulterende eindspel was zeer gesloten en er waren nog zeker remisekansen, maar Patrick had last van een passieve koning, een paard dat ver van de actie vastzat en een loper die geblokkeerd werd door zes pionnen op gelijkkleurige velden. Hoewel het lang spannend bleef, moest hij uiteindelijk zijn loper opofferen voor een net gepromoveerde pion, en enkele zetten later gaf hij op.