Bekerteam door naar de volgende ronde

Het bekerteam heeft met 4-0 gewonnen van de Damrakkers.

Matteo speelde de queen’s gambit en wist het volledige centrum te overwinnen met zijn pionnen. De tegenstander vergat te rokeren en maakte in plaats daarvan zwaktes op de lichte velden. Matteo wist deze zwaktes te benutten doormiddel van een aftrekaanval. Steven was hier niet op voorbereid en liet zijn emoties de overmacht krijgen. In alle haast zette Steven zijn koning 1 veld naar links, in plaats van een rokade, wat hem ongelukkig uitkwam. Matteo begon het territorium van Steven binnen te dringen met al zijn stukken, waar Steven geen raad mee wist. Steven moest zijn koningin opofferen, waarna hij opgaf.

Martin speelde een Spaanse opening en kwam vrij gelijk uit de opening. Er leek een trucje in de stelling te zitten, waarbij Martin kon slaan en daarna een röntgenaanval kon maken. Zijn tegenstander speelde er eerst netjes omheen, maar ging daarna de fout in toen Martin een loper wegjoeg. Hij won het materiaal en speelde het spel daarna snaarstrak uit.

Niels wist een pion in de opening voor te komen, maar had daar een moeilijke stelling voor terug gekregen. Langzaam maar zeker wist hij de stelling naar zijn hand te zetten en het materiaal af te ruilen, waarna zijn tegenstander opgaf.

Dirk had een heel positionele wedstrijd waarbij de partij lang licht in het voordeel van zijn tegenstander was. Tot het moment dat die de stelling open brak, waardoor Dirks stukken tot leven kwamen en hij twee pionnen kon winnen. Daarna was het onder tijdsdruk manoeuvreren omdat beide spelers matdreigingen hadden. Uiteindelijk wist Dirk de stukken naar de juiste positie te brengen, waarna zijn tegenstander een fout maakte die de partij definitief besliste.