Ronde 15 interne clubcompetitie

Met twee externe wedstrijden waren er slechts vijf wedstrijden in de interne competitie.

Pepijn tegen Simon
Pepijn begon de partij defensief met als eerste stuk zijn paard op c3, beide partijen ontwikkelde hierna snel hun kleine stukken met als einde de penning van Pepijn. Na deze penning ging Simon verder met de ontwikkeling van zijn stukken, dit bleek geen goed idee te zijn nadat Pepijn de aanval op de penning vergrootte. Simon zag de matdrijging die bij de penning kwam over het hoofd en ging de aanval in op Pepijn zijn onverdedigde stelling, maar hierdoor werd hij mat gezet.

Dries tegen Julian
We speelden een Italiaanse opening, en Dries wist als wit een sterker centrum te krijgen met sterke pionnen. Julian zette een tegenaanval op maar Dries verzwakte Julians koningsstelling en speelde sterk door. Omdat Julian kort had gerokeerd en Dries lang had gerokeerd kon Julian voor een aanval gaan op de koningsstelling. Julian sloeg de centrumpion van Dries met zijn c-pion en wist daarna de e-pion van Dries te blokkeren, dit maakte het voor Dries moeilijker om het centrum te verdedigen. Daarna maakte Dries een fout door zijn a-pion te ver naar voren te zetten, hierdoor kon Julians b-pion doorlopen en het sterke paard verjagen. Hierna maakte Dries nog een fout door het centrum te verdedigen met een gepende pion. Julian kon hiervan profiteren en het centrum en een toren veroveren. Hier wist Dries niet meer van terug te komen.

Henry tegen Glory
Glory probeerde de draak tegen Henry te spelen om een scherpe partij te krijgen. Maar Henry besloot niet scherp te spelen en met een korte rokade voor een rustigere stelling te gaan. Na het afruilen van de dames dacht Glory een pion aan de damesvleugel te gaan winnen. Hij had echter een zet niet gezien en daardoor kwam Henry actiever te staan met zijn torens. Henry ging op pad met zijn paard wat uiteindelijk vast kwam te staan op d7 aangevallen door twee torens en verdedigd door twee torens. Dit ging lang goed tot een zwart paard de lijn van verdediging tussen de torens en het witte paard blokkeerde en het paard dus verloren was. Henry gaf op.