Dirk, Nerijus, Arjen en Patrick winnen HSG kampioenschap

Vrijdag 30 juni was het de traditionele afsluiter van het schaakseizoen: het HSG kampioenschap. In 4 poules werd gestreden om schaakboeken. In de eerste groep stond ook de titel Winnaar HSG Kampioenschap 2023 op het spel. Er waren 23 deelnemers verdeeld in 4 poules die allemaal een hele competitie speelden.

In de vierde poule ging het tussen Robin en Patrick. De onderlinge wedstrijden beslisten dit in het voordeel van Patrick die de groep won, 1 punt voor Robin.

In de derde poule was het Arjen die alleen tegen Sem gelijk speelde en de andere partijen won. Omdat Sem twee partijen verloor, werd hij derde.

In de tweede poule was het erg spannend. Nerijus en Nathan wonnen alle partijen en versloegen elkaar beide een keer. Met een gelijke eindstand werd er Armageddon gespeeld. Nathan had wit en 4 minuten op de klok, Nerijus zwart met 3 minuten. Bij gelijkspel was de titel voor Nerijus. Dat laatste was niet nodig, in een bloedstollende partij won Nerijus.

In de eerste poule ging het tussen Martin en Dirk. In de eerste halve competitie stonden ze gelijk. Martin had een keer van Matteo verloren, Dirk van Martin.
In de voorlaatste ronde verloren beide spelers nog een keer, waardoor de laatste ronde de beslissing bracht. Dirk speelde met wit tegen Martin en wist in een complex middenspel materiaal te winnen dat hij vervolgens niet meer weggaf. Daarmee was de titel binnen.

Poule 1:

2. Robin 6 punten
3. Timo 5 punten
4/5. Wim en Dries 1 punt

Klik hier voor de foto’s