Laatste ronde Interne clubcompetitie

Arjen tegen Daan
Beide speler kwamen redelijk uit de opening. Nadat Arjen lang was gerokeerd kwam een ambitieuze b5 zet. Dit was nog te vroeg want Arjen kon daar een paard op offeren om daarna een toren terug te winnen. Daan probeerde nog iets op de koning maar dat lukte niet. Nadat Daans loper vast stond gaf hij op.

Pepijn tegen Jerry
Pepijn opende het spel met een gambiet waar Jerry sterk tegen speelde, maar helaas kreeg Jerry wel een dubbel pion die Pepijn probeerde aan te vallen in het middenspel, nadat beide spelers hun stukken hadden ontwikkeld creƫerde beide partijen een vrijpion en gingen ze de aanval in, Toen Jerry met zijn dame Pepijn zijn pion aanviel zag Pepijn het over het hoofd en gaf Pepijn zijn toren weg en kwam toen in een mat in twee positie, waarna Pepijn opgaf.

Wim tegen Michiel
Wim kreeg het direct zwaar te verduren. Michiel viel steeds de stukken va n Wim aan, zodat Wim in de verdediging gedrongen werd. Dit resulteerde in een materiaaloverwicht waar Wim niet doorheen wist te komen. Ook een aanval op de damevleugel na een lange rokade leverde Wim niets op. Uiteindelijk was na het afruilen van de dames voor Michiel een koud kunstje om Wim met behulp van twee torens mat te zetten.

Niels tegen Matteo
Uit de opening kwamen er al vele ongelijkheden: De spelers hadden ongelijke lopers en een andere pionstructuur. Niels stond tijdelijk een pion voor, maar in ruil daarvoor had hij zwakke velden rondom zijn koning. Matteo wist deze velden met een Koningin-Loper combo op de proef te stellen. Niels wist zijn stelling niet goed te verdedigen en verloor een pion in het proces. Hierdoor kreeg Matteo een vrijpion op de e-lijn. Matteo was te gretig en pakte zonder veel na te denken een pion, maar Niels kon hierdoor met zijn paarden allerlei aanvallen te beginnen op de torens van Matteo. Niels kwam uit de complicaties met een toren voor een paard, maar Matteo had twee naast elkaar staande vrijpionnen. Door zijn stukken goed te bewegen en zijn pionnen te duwen wist Matteo de toren van Niels in gevangenschap te zetten. De spelers kwamen laag op tijd. Matteo wist een pion te winnen, maar verloor door een fout te maken een van zijn vrijpionnen. Hierdoor kwamen de stukken van Niels tot leven. Niels wist een toren voor twee stukken te ruilen en won de andere vrijpion. Ondertussen was de koning van Matteo aan de andere kant van het bord die daar een pion had gewonnen. Matteo had 2 vrijpionnen en een paard tegen een paard en een loper. Niels ruilde zijn loper tegen het paard. Na een spannend eindspel met weinig tijd en waarschijnlijk veel fouten was na een pionrace de uitslag van de partij een remise.

Martin tegen Glory
Martin met wit speelde een opening die Glory niet vaak eerder had gespeeld: het Pools. Martin dacht dat hij Glory zijn stukken vast zette, terwijl Glory hetzelfde idee had en dacht dat hij Martin zijn stukken in de houtgreep hield. Glory schoof hierdoor enkele pionnen ver door. Dit bleek niet te kunnen. Martin offerde een Loper om met zijn Dame achter de linie van Glory te komen en won met deze maneuver veel materiaal. Het overige materiaal werd daarna snel afgeruild en Martin kon de partij eenvoudig naar zich toetrekken.