Drie koplopers na 2e ronde interne clubcompetitie

Na twee rondes zijn er nog drie koplopers in de interne clubcompetitie.

Niels kwam goed uit de opening met zwart tegen Daan en toen Daan zich misrekende was het meteen voorbij en pakte Niels naast de overwinning, ook de koppositie in het klassement en de Reuzendodercompetitie.

Matteo voegde zich bij Niels als koploper. Hij speelde tegen Mick die iets te frivool een pion in de opening weggaf. Daarna wist Matteo handig gebruik te maken van een onverdedigd stuk om nog meer voorsprong op te bouwen en de partij te winnen.

Tot slot werd Dirk de derde koploper. Hij speelde tegen Glory, die in een partij, waar weinig aan de hand was, zijn eigen loper opsloot. Dirk wist met een paar tempozetten die loper tegen twee pionnen te winnen. Glory wikkelde de afruil niet goed af, waardoor Dirk direct nog een paard kon pakken waarmee Glory direct opgaf.

Daarnaast waren er nog een paar ongelukkige momenten, zo gaven Dries en Joy hun dame weg tegen respectievelijk Johan en Robin. Een achterstand waar ze echt niet meer van terugkwamen, waardoor Robin en Johan gemakkelijk hun partij wonnen.

De partij tussen Timo en Julian was erg interessant, Julian had een uitstekende opening, waardoor Timo in de problemen kwam. Het leek erop alsof Julian mogelijkheden had om de overwinning snel te grijpen, maar het was onduidelijk of die er ook daadwerkelijk was. Timo bleef kalm en verdedigde stug, waarbij hij zelfs de aanvallende stukken van Julian wist op te sluiten en een paard voor kwam te staan. Daarna waren de rollen omgedraaid en ging Timo voor de overwinning, die hij uiteindelijk met een fraaie mat wist te behalen.

De partij tussen Jerry en Ed leek in het voordeel van Ed te zijn, die wellicht een kwaliteit had kunnen oprapen. Hij zag echter een paar tegenaanvallen van Jerry en bleef op zijn hoede. Daardoor week het gevaar voor Jerry weer en bewoog de partij naar remise.

Tot slot speelde Joost tegen Wim. Joost bouwde zijn partij zorgvuldig op en was strategisch in het voordeel. Wim overzag het niet goed en gaf snel materiaal weg, waardoor Joost ook snel de partij wist te winnen.