Tweede ronde interne jeugdcompetitie

Door Jerry

Matteo vs Evert
Deze partij begon met Matteo die de koningsstelling van Evert wist open te breken. Matteo zal zichzelf als winnaar gevoeld hebben maar Evert was taai en wist ook tegenaanvallen op te zetten. Uiteindelijk werd het dan toch Remise.

Timo vs Max
Max zag de paardvork aanval van Timo aankomen en af te slaan, Timo die van Max niet. Dus een kwaliteit voordeel voor Max, en richting het eindspel wist Max dat goed te  gebruiken tot … hij te snel met een toren een pion dacht te slaan, die stond gedekt dus wilde hij iets anders zetten. Maar aangeraakt is zetten en het stuk van de tegenstander aanraken betekent ook slaan, dus verloor Max de toren en daarmee de partij.

Pieter vs Thijs
Dit ging in het begin redelijk gelijk tot Thijs bij een ruilpartij zich verslikte en een stuk achter kwam te staan (van ruilen komt huilen). Daarna was het voor Pieter alles oprollen.

Joyce vs Jip
Dit begon redelijk gelijk maar Joyce bleef nadruk leggen op de gezelligheid, misschien was dat voor Jip net teveel uiteindelijk verloor Jip de partij. Joyce pakte daarmee de leiding van de interne competitie.

Bram vs Finnley
Bram wist gebruik van zijn stukken te maken waar het voor Finnley bleef bij een beetje schuiven. Met de overmacht in het eindspel had Bram weinig moeite om te winnen.

Ayrton vs Stijn
Ayrton had duidelijk al kerst in zijn gedachten of hij dacht daarmee Stijn van zijn stuk te brengen. Het kostte hemzelf klaarblijkelijk ook moeite om te concentreren want Stijn kon hem redelijk makkelijk aanvallen en de belangrijke stukken overwinnen, en vlak daarna ook de hele partij.

Pepijn vs Quirinne
Pepijn was een maatje te groot voor Quirinne, ze gaf nog dapper weerstand maar moest het toch afleggen en verloor de partij. Pepijn is hiermee, samen met Joyce, gedeeld koploper van de competitie!

Arjen vs Julian
Dat was best spannend de wedstrijd ging gelijk op en Julian dacht met een remiseaanbod wat punten veilig te stellen. Arjen dacht nog wel mogelijkheden te zien en wees dat af … jammer want iets later wist Julian toch een toren te verschalken. In het eindespel was er een kleine kans op promotie voor Arjen maar dat lukt niet en toen werd de koning vakkundig met een toren en koning als tegenstanders naar de achterlijn verdreven. Julian won de partij dus toch.