Eerste kampioenen IC jeugd bekend!

De eerste kampioenen van de IC jeugd zijn bekend. Dat Timo de A/B categorie ging winnen stond al vast, maar hij gaf vrijdag de titel nog wat glans met een mooie overwinning op Matthijs. Hij moest er wel hard voor werken want Matthijs kwam als een raket uit de opening, maar wist zijn voorsprong niet vast te houden in het middenspel.

In de C-categorie wint Nubel en wordt Meike tweede. Sergio, Pieter en Ramiro kunnen alle drie nog derde worden, want Sergio staat 1 punt voor op Ramiro en Pieter.

Ramiro won zijn partij vrij eenvoudig van Maura. Pieter moest er hard voor werken. Hij had het de hele partij zwaar tegen Jet, maar 1 fout van Jet was voldoende voor Pieter om de winst naar zich toe te trekken.

In de D-categorie wint Matteo. Julian staat 2e en is zeker van het podium, maar welke plek hangt nog af van de laatste ronde. Noah Vanderputte staat namelijk 1 puntje achter hem. Max zou met een overwinning in de laatste ronde nog gedeeld derde kunnen worden.

In de E-cateogie wint Diederik. Hij versloeg Justin en dat was voldoende om niet meer achterhaald te kunnen worden. De strijd om de 2e en 3e plek gaat tussen Matthijs en Ensar. Ensar kwam een puntje dichterbij omdat Matthijs verloor.

Bij de pionnen kan het nog alle kanten op. Nummers 1 en 2 speelden tegen elkaar. Youssef had erg veel geluk dat Thijs even niet oplette en zich mat liet zetten, want Thijs was de hele partij ruim op voorsprong. Youssef deed hiermee een uitstekende zaak. Hij staat eerste en Thijs kan niet meer kampioen worden. Tom en Iddo kunnen dat nog wel. Tom staat 2 puntjes achter Youssef en Iddo 3 puntjes. Thijs, Tehilla, Guus en Joris kunnen nog op het podium komen. Dus dat wordt een erg spannende laatste ronde.