Eerste viertal wint van Laren

Het eerste viertal heeft de eerste overwinning dit seizoen op zak, er werd thuis met 2.5-1.5 gewonnen van Laren.

Martin scoorde als eerste een half punt. De wedstrijd ging erg gelijk op en beide spelers wisten geen doorbraak te forceren. Beide spelers hadden ook wat zwakheden in de stelling, maar er waren geen mogelijkheden om dat echt uit te buiten. Een remise was het gevolg.

Vervolgens verloor Daan zijn partij. Hij speelde sterk, ruilde een dame voor pion, loper en toren en wist zijn activiteit om te zetten in heel veel druk en materiaalwinst. In het eindspel vergat hij echter een combinatie van de dame van zijn tegenstander en liep hij tegen mat aan.

Dirk wist zijn partij te winnen. Hij kwam in de opening onder druk te staan en moest wachten op een kans. Die kwam er toen zijn tegenstander iets te snel het centrum open brak en een pion kwijtraakte. Nadat Dirk daarna een loper cadeau kreeg, was de partij snel uitgespeeld.

Tot slot won Niels in een bloedstollende partij. Beide spelers leken op remise af te gaan waarbij bijna alle pionnen tegen elkaar waren geschoven. De jeugdige tegenstander van Niels kreeg ook te horen dat remise voldoende was, maar hij wilde voor de winst gaan en offerde een paard. Dat leek de juiste oplossing, maar in absolute tijdnood, was het lastig uitspelen. Niels bood zo goed als hij kon weerstand en kwam in de situatie waarbij hij een stuk achter stond tegen pionnen. Hij bleek te kunnen promoveren en, inmiddels ook zelf in zware tijdnood, mat te zetten.