Eerste week van online toernooien

Dinsdag en vrijdag waren de eerste online toernooien van het seizoen.
Voor de jeugd ging dat via het lichess team Jeugdcompetitie BDSV, PSV & HSG, voor de volwassenen via het team Pluimveeschakers.

Dinsdag was de opkomst met 25 jeugdspelers en 26 volwassenen erg goed te noemen. Bij de jeugd speelde Evert mee. Hij eindigde op de 12e plek. Bij de volwassenen deden Joy en Triuna mee bij het rapidtoernooi. Triuna werd netjes vierde, Joy vijfde. Bij het snelschaken deden Glory en Dirk mee. Glory eindigde 12e en Dirk vierde.

Vrijdag gingen de online competities verder. Bij de jeugd streden 19 deelnemers om de titel. Matteo was de beste. Hij won alle 9 partijen. Gilead (BDSV) werd tweede met 6 overwinningen uit 9 partijen. Hij won al zijn partijen, behalve die tegen Matteo. Nathan (PSV DoDO) werd derde met 5 overwinningen. Julian werd vierde, ook met 5 overwinningen, maar met drie wedstrijden meer gespeeld om die 5 overwinningen te halen. Julian probeerde op het einde te snel remises af te dwingen, waardoor hij daar geen punten voor kreeg. Bram werd netjes 5e met 4 overwinningen en een remise.

Bij de volwassenen waren er te weinig deelnemers voor het snelschaken, daarom werd er alleen rapid geschaakt. Joost won deze competitie overtuigend met een 100% score. Breukie (waarschijnlijk PSV DoDO) werd met 6 overwinningen tweede en Jerry behaalde 4 overwinningen, wat goed was voor de derde plek.